Sabtu, 14 September 2019

KATA - KATA ADALAH DOA...

Apa yang kita cakap itulah yang kita akan dapat. Bukti jelas dan nyata, niat dan kata - kata en suamiku. Nak naik kapal terbang yang PERTAMA KALI DALAM HIDUP untuk ke Mekah sahaja. Tempat lain tak nak, puas yunie pujuk suruh join sekali pergi bercuti ke luar negara dan dia tak nak. 

Sebab tu kalau yunie pergi bercuti terpaksa tinggalkannya di rumah. Nasib baik suami sporting. Nak kata en suami takut naik kapal terbang, tak nampak takutpun. Balik dari haji molek ada boleh pula dia pergi Bangkok dengan kawan - kawan dia. Confuseeee... 

Akhirnya Allah makbulkan kata - kata dan doanya. Kalau korang nak tahu giliran sebenar panggilan haji untuk en suami yunie ialah 106 tahun akan datang. Mane taknya, awal tahun 2018 selepas yunie dapat surat panggilan baru dia pergi daftar. Usah tanya kenapa sebab yunie dah habis air liur membebel suruh daftar sebelum kahwin lagi tau. 

Tapi kerana asbab rezeki yang kuat, tahun lepas Allah swt mempermudahkan segalanya. Paling kelakar staff TH pula tanya dia, "Dah takboh daftar haji ke ni? Isteri dapat panggilan tu" Hahahha, kami ke TH tu memang untuk daftar haji en suamilah. Kalau isteri tak dapat panggilan, entah berapa tahun lagi pulalah daftarnyeee... Emmmm no komen. 

Moral of the story, isteri sila paksa suami anda daftar haji segera jika si isteri sudah lama mendaftar. Kalau payah sangat, ikat tangan kaki suami dengan tali pastu angkat bawa pergi TH. Ade fahammmm kaa??? Hahahaha, gurau je lah ok .  

Alhamdulilah... Alhamdulilah... Alhamdulilah... Dengan segala rezeki, peluang dan miracle dalam kehidupan ini 💓. 


#StarRich4u 
#JurnalKesyukuran 
#ThrowbackSweetMemory

2 ulasan:

  1. Doakan Rabia ya cikgu. Nak sangat pergi mekah

    BalasPadam
    Balasan
    1. In Syaa Allah, Rabia perlu doa banyak - banyak dan yakin sepenuhnya yang Allah swt akan memakbulkan doa Rabia tu. Ingat MIRACLE always happened in our life!

      Padam