Selasa, 22 Oktober 2019

MY REAL STORY DI MUSIM HAJI...





Ubat batuk jenis tablet ni yunie borong banyak untuk bekalan musim haji tahun lepas 2018/1439 H. Yunie beli jenis tablet di farmasi selepas membaca blog dan tips - tips jemaah haji yang lepas - lepas. 

Cadangan mereka, lebih senang membeli yang tablet kerana senang untuk dibawa dan tidak tumpah. Selain itu, mereka juga cadangkan supaya kita borong banyak supaya disana nanti kita boleh sedekahkan kepada jemaah - jemaah yang memerlukan.

So setiap tips dan cadangan yang yunie baca, yunie ikut.

Alhamdulilah, apabila sampai disana kami dikurniakan kesihatan yang sangat baik walaupun cuaca dimusim haji sangat panas berbanding di musim umrah. Asbab pengambilan vitamin pilihan kami iaitu Shaklee secara konsisten sejak dari Malaysia lagi.

Semasa disana, bukan kami tak demam atau batuk langsung, demam dan batuk - batuk juga. Tapi orang kata, demam - demam manje gituuu.

Suhu badan panas hanya 0.6 sahaja, batuk pun batuk mengade - mengade dan sekejap sahaja, tak macam jemaah lain yang batuk sampai merah mata mereka.

So ubat batuk yang yunie borong ni langsung tidak disentuh. Semasa di sana dan sebelum balik ke Malaysia memang yunie berhajat nak sedekahkan kepada jemaah yang lain, (kami penerbangan awal, so ramai lagi jemaah yang berada di Mekah ketika itu) tetapi mereka tak nak kerana masing - masing dah bawa bekalan ubat - ubatan sendiri dari Malaysia juga.

Hari berganti hari, tahun berganti tahun, masa terus berlalu dengan pantasnya. Ubat batuk yang dibeli awal tahun lepas baru disentuh beberapa hari yang lepas kerana yunie terkena batuk.

Apabila diimbau kembali kenangan haji tahun lepas, yunie merasa sangat bersyukur kepada Allah swt, asbab pengambilan vitamin Shaklee secara konsisten, Allah swt memberikan kesihatan yang sangat baik kepada kami sekeluarga dan mempermudahkan segala urusan ibadat haji kami.

Syukur padaMU YA ALLAH ❤️๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿ–ค

Tiada ulasan:

Catat Ulasan